Ou sont les neiges d’antan?

Unul din prietenii mei a plecat de vreo luna si jumatate in Franta. Isi face doctoratul acolo. Ne-a tot amenintat vreun an de zile ca pleaca peste o luna, pleaca peste 2 saptamani, pleaca pe 1, pleaca luni… Ba chiar inainte de Craciun ne-am chefuit in cinstea iminentei decolari. Apoi pana la plecare am mai chefuit de doua ori dar asa, din ce in ce mai light.

Pentru a intelege exact cum sta treaba a fost o epopee gen „Petrica si Lupul”. Adica prietenul tot zicea ca pleaca, iar noi  la inceput eram distrusi, mototolind batiste in maini: „Nu se poate, ne lasi singuri ai nimanui? „. Ce sa mai…plangeam ca niste copii. Apoi ne-am mai obisnuit cu gandul, dar tot ne parea rau. In schimb dupa o jumatate de an nu prea il mai credea nimeni.

In sfarsit, zice prietenul: „Maine plec!”, eu zic „Whatever…In rest esti bine? Sanatos?”.” Nuuu, zice, chiar plec!”” Bine, zic eu, drum bun. Doamne Ajuta! Cand iesi maine de la lucru ca mi-ar trebui si mie un sfatuitor ca vreau sa cumpar niste acareturi?”. Spre uimirea spectatorilor, de data asta era adevarat.

Unii dintre noi abia acum, dupa o luna si jumatate, au inceput sa creada ca el chiar a plecat.

Ma intersectez pe mess zilele trecute cu prietenul:

„Cum e maestre la Frantia?”

„Ma, zice, naspa! Totul e scump si gagicile sunt naspa! Singura gagica faina pe care am vazut-o aici, era sarboaica de origine romana!”

„Aha, zic eu ranjind ca in sfarsit masculul roman recunoaste superioritatea patriei muma, ma dar tu nu te-ai dus la doctorat acolo?”

„Ba da, zice el, dar nu ma asteptam chiar asa!”

Dupa o indelunga dezbatere despre degenerarea ADN-ului occidental, precum si o deconstructie sistematica a miturilor urbane despre finetea frantuza, am concluzionat ca e mai fain la noi in tarisoara draga, cel putin la capitolul gagici.

Ca vorba aia, nici Franta nu mai e ce-a fost!

2 comentarii

Din categoria Cu si despre prieteni

2 răspunsuri la „Ou sont les neiges d’antan?

  1. Patashon

    ah…mi-ai ridicat mingea la fileu cu baiatu asta… Adevarat ce zice el, dar cred ca ti-a mai zis si ca rasa pitipoanca nu prea exista pe acolo, este?

    • ramosan

      True! 😉 Pitzile e d’ aci’ de la noi, rasarite din buza turcului.
      Daca tot suntem la citate:
      „Que voulez vous,nous sommes ici aux portes de l’Orient ou tout est pris a la legere…”
      Si am terminat cu franceza pe ziua de azi. 🙂

Lasă un răspuns

