Cum sa petreci altfel duminica

Cand se apropie vara pe mine ma apuca asa un dor de duca de zile mari. Asa s-a intamplat si in weekend-ul trecut, cand am plecat in cautare de vechi cetati si noi atractii culinare.

Tinta calatoriei era Cetatea Dezna, o ctitorie a sfarsitului de secol XIII, aflata in localitatea cu acelasi nume, in apropiere de Moneasa. Zic si eu asa tinta, pentru ca adevaratul motor al actiunii a fost faptul ca in zona se afla  Hanul Dezna unde se mananca preparate din peste.

Bucuria a inceput mult mai devreme, pe drum,  cand am intalnit un camp de maci. Poza e facuta in asa fel incat sa nu se vada si campul de gunoaie de langa. Ca deh, Romania este mereu surprinzatoare. Dar eu de asta o iubesc. Daca imi dati gazon taiat la milimetru imi pierd uzul ratiunii.

DSC_1163

Primul strajer al Deznei s-a grabit sa ne taie calea.

DSC_1198

Ruinele care au supravietuit timpului sunt putine, dar urcusul prin padurea veche nu ne-a dezamagit deloc, nici privelistea pe care am avut-o de sus. Cum spunea un prieten : „Astia chiar stiau unde sa aseze cetatile!”

DSC_1204

DSC_1207

DSC_1202

Dupa asa un „efort”, ne-am gandit ca cel mai sanatos lucru ar fi sa mancam ceva, sa mai prindem puteri. Asa ca am poposit la han. Unde, bineinteles, am comandat peste. Iar eu, batuta in cap din fire, dar si de soare, precum si vrajita de bunavointa ospataritei am comandat pestele prajit. Lucru pe care l-am regretat peste vreo zece minute cand am constientizat greseala, ajutata fiind si de o cafea mare. Am invatat de mult ca pestele e mult mai bun in alte forme decat aceasta. Data viitoare comand mancarea dupa ce beau cafeaua.

DSC_1287

Ne-am saturat si noi si pisicii, ba chiar si un caine sperios cu urechi de liliac, despre care ospatarita a tinut sa precizeze ca nu este al lor.

DSC_1265

DSC_1267

Partea a doua a peripetiilor mele, Siria , o pastrez pentru maine, precum desertul…ce-i mai bun, la final.

2 comentarii

Din categoria De'ale gurii, Pe 4 roti de buburuza

2 răspunsuri la „Cum sa petreci altfel duminica

  1. buzeblonde

    Superb peisaj! Sa te tot duci!

Lasă un răspuns

