Cum sa petreci altfel duminica (RELOADED)

Dupa cum promiteam, astazi va povestesc partea a doua din peripetiile de duminica.

Drumul de la Dezna la Siria era presarat de mamaite care vindeau capsuni si cirese in fata portii,  suparate pe timpuri… „ca nu mai ploaie deloc”.

DSC_1300

In Siria am oprit langa Pensiunea La Nepoata Lui Grec Lae si am admirat reclama cafenelei cu aroma interbelica.

DSC_1520

Vis a vis se afla Muzeul Memorial Ioan Slavici si Emil Montia, pe care o sa-l vizitez cu alta ocazie, pentru ca nu am mai avut suficient timp, si parcul in care gasesti o fantana publica donata de baronul Bohusz.

DSC_1503

DSC_1513

DSC_1511

Ne-am luat inima in dinti si am inceput atacul asupra Cetatii Siria.

Herghelia satului era pe maini bune, un comis de nadejde veghea asupra cailor. Nu a pierdut ocazia sa intrebe daca suntem maritate, nu pentru feciorii din sat, asa cum ne inchipuiam noi, ci chiar pentru domnia sa.

DSC_1495

Cetatea noastra draga se tot departa parca, incepusem chiar sa inchegam o imagine conform careia daca erau cerute intariri, ostenii plecau din pruncie spre ea ca sa ajunga in floarea varstei si a puterii acolo sus.

DSC_1494

Dar rabdarea este intotdeauna rasplatita din plin.

DSC_1397

DSC_1393

DSC_1418

DSC_1406

Cu greu, ne-am putut desprinde  de locul asta minunat. Eu una sper sa il revad cat mai curand.

Nu uitati la plecarea din Siria sa cumparati flori de la Francesca.

DSC_1515


Scrie un comentariu

Din categoria Pe 4 roti de buburuza

Lasă un răspuns

