To Bacsis or Not to Bacsis

Juggle_cheap_cs_20080625172105

Una din mostenirile turcesti ale patriei muma este nelipsitul bacsis. Este prezent in atatea aspecte ale vietii noastre incat a devenit de la sine inteles. Asa ca am inteles si eu de la sine sa las bacsis cel putin 10% din valoarea notei de plata prin crasmele in care ma preumblu. Bineinteles, daca imi place servirea. Cum nu sunt chiar greu de multumit, de obicei las.

Ce te faci insa daca ai fericirea sa nu stai singur la masa? E o intreaga filosofie cu nota de plata. Eu cat las? Eu cum iau restul? Mie dati- mi 1 leu! Nu am marunt!

Si uite asa plecat-am 4 indieni de la masa… din 3,8 lei lasati bacsis de mine, plus 2 lei lasati de un alt indian, ceilalti doi indieni  s-au dus sa plateasca, nu aveau marunt, ca deh, nu-i de bon ton sa cari metale la tine… si … SURPRIZA…au lasat bacsis 2 lei.

Mie nu-mi ies deloc calculelele astea. Cum vine treaba?

„Doua la primarie, doua la prefectura…”

DUPA BUGET!

imagine:   http://blogs.southtownstar.com/money/

4 comentarii

Din categoria Cu si despre prieteni

4 răspunsuri la „To Bacsis or Not to Bacsis

  1. Patashon

    In primul rand uita-te la Reservoir Dogs o sa gasesti o intreaga dezbatere despre bacsis la un moment dat (plus ca filmul e foarte smecher). In al doilea rand eu zic ca trebuie dat. Trebuie sa fie un mic reflex. Si eu am „aricii mei” si mi se intampla des sa las 5 ron bacsis (asta cand mananc sa nu se subinteleaga la o apa sau altceva:) ) si nu stiu cum ies socotelile ca ajung la ospatar doar 4 ron. Mi se pare tare oricum sa descoperi „ariciul” mesei e ca si cum ai juca killer. Oricum de multe ori nu merita sa dai pentru ca servirea e zero, dar 1 ron acolo, macar la caterinca…oricum trebuia sa ma dezvolti putin, dar daca nu ai de gand preiau eu subiectul 😉

  2. ramosan

    Be my guest, poate facem un debate…Desi nu prea cred ca avem opinii asemanatoare 🙂

  3. Acum 2 saptamani am fost in Mall la o cafea … mi-am rupt gatul cautand cu privirea persoana consacrata in a ma servi timp de 10 minute … pana la urma intelege domnisoara de 80kg ca sunt acolo la masa cu un scop si nu sa ma odihnesc si se apropie in pasi om sictirit de viata … ii transmit ce doresc si ma abtin in tot timpul asta sa inspir prea tare aerul de langa ea (probabil a fost la sala, saraca fata transpirata) … ok vine si cafeaua mea plus sucul apetisant pentru persoana cu care eram … mi-a ajuns o gura de cafea, 8RON pentru o zeama de spalator de vase … ok trec si peste asta, sunt aici sa ma relaxez putin … relaxat fiind a fost necesar sa respect obiceiul casei si sa mai stau 10 minute pentru a putea plati … deja eram grabit si dezgustat … totusi, sa nu fiu eu ala negru in gura ii las 2RON in plus si ii mai si multumesc pentru cafea … si acum mai astept un raspuns … mama ei de servire si cafea …

    P.S.
    Tocmai venisem din concediu, de prin Italia si Franta … Romania incepe sa ma dezguste!

    • ramo

      Romania, mereu surprinzatoare…de asta imi place! Eu incerc sa gasesc partea funny a lucrurilor. Nu zic, mai imi sare si mie tandara din cand in cand. Dar imi trece repede. Pe blogul lui Exarhu este un post superb despre motivele pentru care ai /nu ai pleca din tara.

Lasă un răspuns

