Cetati Transilvane

Dupa multa cazna si doua saptamani din viata mea gen : „Can I trade this life here with what’s behind door number 1…”  Cand aproape renuntasem la idee si mai mai  ca as fi urmat sfatul unui binevoitor de a ma tolani frumos pe malul Timisului (stiti voi…mici, bere, manele, exact genul meu de distractie…), am reusit in sfarsit sa pun in practica in weekend-ul trecut itinerariul cu bisericile fortificate si cetatile din jurul  Sighisoarei. Astfel mi-am demonstrat inca o data ( se pare ca mai era nevoie) ca incapatanarea de a face lucruri si de a ma pune in miscare exact in momentele cand ma trage inima cel mai putin este de fapt solutia mea de a face fata.

Prima oprire a fost la Seica Mica, unde am ajuns in jurul pranzului. La tara sunt momente in zi cand viata se opreste pe loc, iar timpul capata o consistenta vascoasa si abia se scurge pe ulite. Intr-un astfel de moment ne-am nimerit noi in Seica Mica. Nimeni pe ulite, pustiu si un soare arzator ce te lovea in crestet. Poarta bisericii era inchisa, ca doar de aia este fortificata sa nu intre oricine cand vrea acolo. Ce-i drept era un afis, dar in germana, adica „geaba”… Dar salvarea nu intarzie sa se arate dinspre o caruta ce venea indrazneata spre noi. Cei doi falnici conducatori ai atelajului erau unul mai „vesel” decat celalalt si din nefericire pentru noi, doar cel mai vesel dintre ei stia la cine este cheia. Asa ca du-te si cauta a treia casa pe dreapta cu poarta verde…care nu-i. Intoarce-te si uita-te lung la ulitele prafuite si roaga-te sa mai apara careva. Ceea ce se si intampla, tot vesel, dar de data asta coerent. Casa era pe stanga si avea poarta rosie. Ne-a iesit in cale sotia grijulie, care s-a asigurat ca avem intentii serioase inainte sa-l trimita pe domnul paznic sa ne ajute. Printre putinii sasi ramasi inca pe meleagurile noastre, a fost mandru sa ne povesteasca despre biserica-cetate.

DSC_0010

Urmatorul popas Biertan.

DSC_0082

DSC_0036

Apoi Sighisoara.  Fermecatoare cum o stiam…

DSC_0133

DSC_0275

DSC_0157

DSC_0361

Am plecat spre Saschiz.

DSC_0463

Ultima pe lista cetatea de la  Rupea.

DSC_0389

Pe drumul de intoarcere am facut popas la Danes unde este un han si o pensiune cu pauni, struti si cai. Ne-am infruptat din specialitatile locului: rulou din piept de pui cu prune uscate, cartofi fripti si ciuperci pane. Portiile sunt imense si o sa aveti surpriza unor preturi decente.

2 comentarii

Din categoria Pe 4 roti de buburuza

2 răspunsuri la „Cetati Transilvane

Lasă un răspuns

